Primární výzkum podporuje objevy ve světě vědy a marketingu. Ať už jde o vědecký průzkum nebo průzkum trhu, přímý přístup k novým primárním zdrojům vám pomůže zaměřit vaše dotazy. Zjistěte více o tom, jak sbírat cenná data z první ruky.
Co je primární výzkum?
Primární výzkum si klade za cíl shromažďovat informace přímo, spíše než se spoléhat na sekundární zdroje, aby odpovídal na otázky. Primární výzkumníci jako takoví sami provádějí experimenty, oslovují cílové demografické skupiny pro rozhovory a hledají další cesty, jak jim poskytnout přístup k čerstvým proudům dat.
Metody primárního výzkumu jsou užitečné pro vědce, podniky i vládní agentury. Tento styl dotazování také vyhovuje jak kvalitativnímu výzkumu (zkoumání a nové definování pojmů), tak kvantitativnímu výzkumu (měření a experimentování se statistikami a čísly).
Primární vs. sekundární výzkum
Primární i sekundární výzkum mají za cíl odpovědět na stejné otázky, ale používají různé metodologie. Primární výzkum dělá vše od nuly, zatímco sekundární výzkum se opírá o předchozí studie a informace.
Průzkum velké skupiny lidí nebo provedení originálního experimentu může být časově náročné a nákladné – dvě nevýhody primárního výzkumu. Sekundární výzkum je obecně nákladově efektivnější, protože se spoléhá spíše na studium již existujících typů výzkumu než na provádění zcela nových snah.
Výhody primárního výzkumu
Primární výzkum přináší měřitelné výhody. Zvažte tyto čtyři výhody použití primárních výzkumných metod:
- Kontrolovatelnost : Pokud víte, jak chcete provést experiment nebo koho konkrétně chcete oslovit s informacemi z průzkumu, původní výzkum vám poskytne mnohem větší kontrolu. Například při provádění primárního průzkumu trhu mohou podniky oslovit konkrétní malou skupinu lidí, na které chtějí cílit reklamou, místo aby se spoléhaly na předchozí studie, které pokrývají více nepopsatelné populace.
- Přímost : Zahájení nového projektu terénního výzkumu může být skličující, ale také vám to dá pocit směru. Budete mít lepší představu o tom, co si konkrétní skupina lidí myslí, nebo můžete lépe přizpůsobit své experimentování vašim potřebám při použití primárních výzkumných metod. Případně se sekundární výzkum může ukázat jako širší a nepraktický.
- Vliv : Po dokončení projektu se vaše primární výzkumná data mohou stát sekundárním výzkumným zdrojem někoho jiného. Časem se primární výzkum může stát vlivným ve svém oboru. Zatímco sekundární výzkum vám umožňuje získat poznatky z práce jiných lidí, primární výzkum vám umožňuje přispívat vlastními příspěvky.
- Specifičnost : Výsledky původních dat z primárního výzkumu mohou lépe cílit na požadované výsledky. Pro podniky to může být větší spokojenost zákazníků na cílovém trhu. Pro vládní agentury to může být lepší porozumění konkrétnímu aspektu údajů ze sčítání. Pro vědce to může být nový příspěvek k velmi jedinečnému výklenku studia.
5 tipů pro provádění primárního výzkumu
Primární výzkum vyžaduje tvrdou práci, zvídavost a objektivitu. Při provádění primárního výzkumu mějte na paměti těchto pět tipů:
1. Ptejte se na konkrétní otázky . Primární výzkum začíná jako většina vědeckých činností: kladením konkrétních, ale otevřených otázek. Pokud například provádíte průzkum, snažte se, aby vaše otázky nebyly zaujaté, aby vaši respondenti mohli odpovídat objektivně a upřímně. V každém případě se zaměřte spíše na specifika než na příliš široký záběr.
2. Sbírejte data . Když se prohrabete příklady primárního výzkumu, ukáže se, že sběr dat je nejzákladnějším aspektem tohoto přístupu. Data můžete přinášet online i offline metodami (tj. pomocí online průzkumů nebo osobních pohovorů). Kromě toho se můžete zaměřit na sběr kvantitativních nebo kvalitativních dat v závislosti na vašich konkrétních cílech.
3. Rozhodněte se pro metodologii . V širším slova smyslu byste se měli zeptat, zda můžete dosáhnout svých cílů nejlépe prostřednictvím kvantitativního nebo kvalitativního výzkumného procesu. Přesněji řečeno, existuje mnoho typů primárních výzkumných metod. Pro dotazování respondentů mohou být docela užitečné osobní rozhovory, dotazníky a ohniskové skupiny. Pro jiné experimenty budete možná potřebovat pouze suroviny nezbytné k provedení vašeho hodnocení.
4. Shromážděte sekundární data . Vaše vlastní primární data se budou dobře spárovat s relevantními sekundárními zdroji. Primární výzkum vám může pomoci zaměřit se na velmi konkrétní problém, zatímco sekundární výzkum vám poskytne pohled z ptačí perspektivy na celý předmět. Obojí vám může pomoci odpovědět na vaše počáteční výzkumné otázky. Ujistěte se, že uvedete také sekundární zdroje.
5. Odešlete svá zjištění ke kontrole . Poté, co dokončíte svou výzkumnou zprávu, dejte ostatním kvalifikovaným odborníkům příležitost přispět relevantními informacemi a vyhodnotit sílu vašich zjištění. Tento druh analýzy dat zajistí, že vám nic důležitého ve vašem dosahu nebo experimentování neuniklo.